28 בפברואר 2017

איך נגרום לילד לחשוב "חשיבת צמיחה" ולהצליח



יש ילדים שיש להם "חשיבה קבועה" (גם להורים שלהם) : לא משנה כמה תתאמץ, כמה תאמין, כמה תהייה יצירתי  אתה לא יכול לשנות את האופן שבו תהייה יותר חכם.


אבל ילדים עם "חשיבת צמיחה" מאמינים שאם אתה עובד קשה, אתה יכול להיות חכם יותר. הילדים האלה ניזונים מאתגר. 


בעוד ילדים עם "חשיבה קבועה" רואים בכישלון ראיות שהם לא חכמים, ילדים עם "חשיבת צמיחה" רואים בכישלון הזדמנות לגידול. למעשה, הם אפילו לא רואים את זה ככישלון. הם רואים בו למידה.


אז אלו  ילדים מצליחים יותר בבית הספר, בקריירה שלהם בשלב מאוחר יותר בחיים? לאיזה ילדים יש את היכולת הגדולה ביותר להיות מאושרים?יותר מ -20 שנים של מחקרים מראים כי המפתח להצלחה בלימודים ובחיים זה להיות בעל "חשיבה צמיחה".

 אם ילד מאמין כי כל מה שיעשה לא ישנה, זו נבואה שמגשימה את עצמה. הילדים קבועי הלך הרוח אינם נהנים בתהליך הלמידה. הלך הרוח שלהם אפילו מניע אותם לשקר לגבי הביצועים שלהם על מנת לשמור על התפיסה כי הם חכמים. הם פשוט לא יכולים להתמודד עם טעויות וכישלונות."זה לא שאני כל כך חכם, אני נשאר עם יותר בעיות ." - אלברט איינשטייןמתוך הספר "הפסיכולוגיה החדשה של הצלחה" mindset - (מחקרים של שנים)"הלך רוח צמיחה מבוססת על האמונה כי התכונות הבסיסיות שלך הן דברים שאתה יכול לטפח באמצעות המאמצים שלך. למרות שאנשים עשויים להיות שונים בכל דרך - הכישרון הראשוני שלהם,  הכישורים, תחומי עניין, או המזג - כל אחד יכול להשתנות ולצמוח באמצעות יישום וניסיון".


הסוד להביא את ילדכם  לחיים של הצלחה הוא להלל את המאמץ שלהם ולא את התוצאה.


בכל פעם שאתה מרגיש את הדחף לומר "וואו, אתה כל כך חכם" או "אתה ממש טוב במתמטיקה," תאמרו את ביטוי הקסם הזה במקום:  "עבדת קשה מאוד."
זה הכל.רק להגיב על כמה מאמץ הילד שלך הכניס לתוך מה שהוא עושה. במשך הזמן, הילד שלך ילמד שזה בסדר להיאבק. זה בסדר לעשות טעויות, כי אפשר ללמוד מהם. ויותר מהכול, הוא ילמד שזה כיף לאתגר את עצמו ללמוד דברים חדשים.















תכנית מיוחדת עבורכם
עזרה רגשית שלכם בילדיכם בלווי יום יומי שלי
באתר סגור, 7 שבועות, 100% אחריות
"הדרך – העולם הרגשי של הילדים"
זוהי ההשקעה שלכם בעצמכם ומתנה ענקית לכל החיים
אני עובדת עם הורים שרוצים לעבור את הדרך ביחד עם הילדים


לפרטים>>> לחצו כאן











אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה