1 בפברואר 2017

5 דרכים בטוחות כדי לגדל ילד שמעולם לא מוותר


זה קשה מדי.
אני לא יכול לעשות את זה.
אני לעולם לא אהיה מסוגל לעשות את זה.
אני לא יודע.


היכולת להתמיד לנוכח האתגר היא מיומנות שכל ילד יכול ללמוד. 

להלן חמש דרכים לעזור לך לעבוד דרך אותם רגעים של תסכול לעזור לילדכם לראות את הצד השני.
לעזור לילדים להבין שלמרות שדברים יכולים להיות קשים, הם יכולים לעשות את זה והם יכולים להצליח.


1. הגדרת מטרות בצעדים קטנים


2. תנו להם לדעת שלכישלון יש אישור.
מי  הפרפקציוניסט בבית?
האופן שבו אנו תופסים את יכולותינו מעצבת את התוצאה של היכולות שלנו. אם אנו מאמינים כי אנחנו לא מספיק טובים, אז אנחנו נוותר.
אנחנו תמיד יכולים להיות טובים יותר ממה שאנחנו היום. אנחנו רק צריכים להאמין שזה אפשרי.
זו היא דרך לצמיחה.
תרגיל: כל יום בארוחת ערב עם כל המשפחה תשאלו את הילד "איך עבר עליך היום"? ולבקש ממנו לספר דבר אחד שנכשל/לא הצליח. 


3. למד את הילד על כוחן של המילים .
במקום להגיד  "אני לא יכול לעשות את זה" נגיד  "אני לא יכול לעשות את זה עדין/עכשיו"
הילד שלך מנסה לעשות משהו ומהר מאוד נראה שהוא על סף פרישה, מילה אחת עם הרבה כוח נותנת תקווה.


4.תספר לילד על הניסיונות שלך וכי הצלחה מקורה בתהליך ולא רק בתוצאה סופית.


5. לתרגל
כמה ניסיונות עשה הילד שלך עד שהצליח לרכב על אופניים ללא גלגלי עזר? כמה פעמים הילדה שלך התאמנה בשביל לעשות גלגלון?
תנו לילד כמה אתגרים כל יום כדי שלא יהיה לו משעמם וכך תוכלו לפתח את "שרירי ההתמדה".


אני ממליצה מאוד על הספר "תומס ואני" מאת שירלי יובל יאיר, ד"ר טל בן שחר
סיפור חייו של תומס אדיסון שלא פחד להיכשל, שלא וויתר
ולרגע לא הפסיק לנסות.







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה