18 בדצמבר 2016

מורים, איך תגרמו לילד לאהוב ללמוד



אני קוראת לכם המורים, של כל שכבות הגיל לעצב מחדש כל שיעור ולהפוך אותו לחוויה חינוכית מרגשת, ומעשירה לכל. חוויה תמיד משפרת האיכות והעומק של הוראה שלך. טיפוח תלמידים מעצימה ומאפשרת השגיות.
ברצוני לציין מספר דרכים ליישום וגם אם תבחרו בחלקם, הצלחתם לגרום לילדים לאהוב את המקצוע שלכם.

* סקרנות: תיעזר בסקרנות הטבעית של הילדים באמצעות חיזוי וחקירה ע"י יצירת שאלות משלהם ומציאת תשובות לשאלות חבריהם בעזרת ראיות והסבר.
* יצירתיות: תעודדו את הילדים לבטא את עצמם באופן מקורי. ילדים לא צריכים להיות צרכנים פסיביים של מידע אלא יוצרים פעילים באמצעות התחכום והדמיון שלהם.
* שיתוף פעולה: עבודה משותפת למען מטרה משותפת היא ממריץ, יתרון, ומאיר עיניים. שיתוף פעולה אמיתי מחייבת לפחות שני אנשים עובדים בשיתוף פעולה הדוק על משימה מאתגרת או מורכבת במיוחד.
* אחווה: גאוות יחידה מקנה שייכות, תרומה חיונית, משימה משותפת, חוסר זלזול וחגיגה הדדית. היא עוזרת ביחסים, קרבה ומשפרת תקשורת ומיומנויות חברתיות.
* מחלוקת: למד את התלמידים שלך מיומנויות דיון מכובדות להעיר בתוכם את האש של ביטוי עצמי.
* ביקורת: כאשר שואלים תלמידים מה דעתם, לשפוט, לבקר אלא לחשוף את נקודות החוזק והחולשה. עיסוק בניתוח מכין את הילדים להעריך את העבודה שלהם ושל עמיתיהם, בצורה מאוזנת ובהירה.
* פרשנות: כל ילד אוהב להרגיש חכם, ושיקשיבו לו. מתן קול כרוך במתן עידוד והתמיכה כי להגדיל את הביטחון. בצורה כזו ילדים נפתחים יותר לחלוק רעיונות וחוויות אישיות שלהם.

אפיקים אלה של ביטוי עצמי הם דרכים חזקות להגדיל את הישגי הילדים בלימודים ובהגברת ביטחונם העצמי.
אתם תשקיעו ובילד תתעורר השקעה גדולה יותר.