9 בפברואר 2017

מדוע קשה לילדים לווסת את ההתנהגות שלהם ואיך נחזיר להם את השליטה


היכולת של הילדים לווסת ולשלוט ברגשות שלהם מושפעת במידה רבה מסביבתם. בואו נראה כמה זמן הילדים מבלים בבית ספר, בצהרונים, חוגים, חברים וכמה זמן נשאר ל"זמן משפחה" להתחבר, לשחק ולעבור חוויות ביחד.

אני רוצה להביא כאן את המצבים בהם קשה לילדים לווסת את עצמם ואיך נחזיר להם את השליטה:

1. נסיעה במכונית - לפני שנים זה היה אחרת. ילדים צעדו או רכבו על אופניים (בכל משפחה היתה רק מכונית אחת) והיום הם נכנסים ל"קופסא" חסרי סבלנות, רבים על מקום הישיבה, מנהלים וויכוחים על וליום הרדיו ואפילו הנסיעה הקצרה ביותר הופכת לסיוט.

תנסו לשלב הליכה ברגל, תהפכו את זה לחוויה כיפית כמו דברים שאפשר לעשות בדרך. (ארטיק, פיצה, סידורים בשביל הילדים)

2. חוגים - השתתפות בחוגים קבוצתיים בגיל צעיר לא מתאימים מבחינה התפתחותית. לילדים צעירים אין מוכנות רגשית להחזיק את רגשותיהם למשך זמן ארוך במסגרת מובנית וקפדנית.

אל תרשמו את הילדים לפעילות מאורגנת מידי לפני גיל 5. (פעם לא רשמו את הילדים לחוגים לפני כיתה ה'), תנו לילדים הצעירים לשחק בבית ובחוץ. עבור ילדים בוגרים יותר צמצמו את החוגים ליום כן יום לא.

3. ארוחות - תדירות הארוחות המשותפות בבית הולכת ופוחתת.

תקפידו על ארוחת ערב משותפת סביב שולחן, להשמיע ולשמוע מחוויות היום שעבר. אפשר להכין תוכנית שבועית, מה אוכלים בכל יום מימות השבוע או ערב צ'ופר שבו אוכלים מאכל אהוב. אפשר לקבוע שערב אחד הילדים מכינים את הארוחה וכמובן לעזור במידת הצורך.

4. החיים במרתון - סדר היום עמוס, הורים נמצאים שעות בעבודה ומביאים אותה הביתה. אין רגע לענות לילד על שאלה כי הם בטלפונים ובאימליים.

תאטו את הקצב שלכם. תתחילו עם 15 דקות לשבת על הרצפה עם הילד ולתת לו להוביל. גם פעילות מובנית שלכם עם הילדים לא מאפשרת לילד להביא ולהביע את עצמו. אז....שבו בשקט.

5. מסכים - רבים אומרים להגביל את זמן המסכים ובעיני זמן מסכים היא לא הבעיה.  הבעיה היא שהילד חווה שעמום ואין לו את היכולת להעסיק את עצמו ולהינות.



תעזרו לילד למצוא משהו שמעניין אותו שיאפשר לו ליצור, לפתח, לחקור, להקים משהו משלו שיעסיק אותו והוא יהנה. לדוגמא גידול דגים, להקים גינת תבלינים (אפשר גם בעציצים) ולבנות להם חממה, צילום ועריכה, יצירה ועבודת יד ועוד. 
במחשב יש הרבה כוח ללמידה בכול נושא, ונוצרת גם יכולת שליטה ועצמאות.

6. עצמאות - אנחנו תמיד "על השעון" וכדי לא להתעכב אנחנו מעדיפים לעשות לילדים את הדברים שהם יכולים לעשות בכוחות עצמם.

בתכנון הזמן תקחו כמה דקות נוספות כדי שהילד יוכל לעשות את הדברים בכוחות עצמו ותציינו בפניו כמה דקות יש לו "למשימה".

7. לשחק בחוץ - כשהיינו קטנים היינו שעות בחוץ ורק כשהחשיך האמהות היו עומדות במרפסות וצועקת "בוא הביתה". 

ילדים צריכים להיות "עם הראש בחוץ", לשחק בחוץ במשך 60 דקות לפחות ביום.


































ובנוסף חשוב שכל אחד מכם יארגן שינוי במשך ההפסקות בבית ספר. אני בטוחה שלהורים יש קול גדול ומשמעותי והחתמת הורים לשינוי יתקבל בברכה.















תכנית מיוחדת עבורכם
עזרה רגשית שלכם בילדיכם בלווי יום יומי שלי
באתר סגור, 7 שבועות, 100% אחריות
"הדרך – העולם הרגשי של הילדים"
זוהי ההשקעה שלכם בעצמכם ומתנה ענקית לכל החיים
אני עובדת עם הורים שרוצים לעבור את הדרך ביחד עם הילדים
הורים שרוצים לשנות ומוכנים לעבוד בזה

לפרטים>>> לחצו כאן



















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה